God natt

Nu ska jag sova.. Är ju trots allt en dag i morgon oxå (mormor hanna dyker upp igen hihhi) Jag är ledig i morgon.. Inga planer för dagen utom innebandyträningen klockan 20,30.. så jag har ju en stund innan.. Borde verkligen göra lite skolarbeten men lär väl troligen skjuta upp allt som vanligt....

Att läsa på komvux (som ska vara gymnasienivå) kräver så otroligt mycket mer av en än gymnasiet gjorde. Där kunde jag ju glida igenom 3 år på samhällsprogrammet o ändå få helt okej betyg. Här ligger allt på dig själv.. Du får uppgifter som alla ska vara klara vid terminsslutet.. Sen är det upp till dig själv.. Då kan du inte skylla på att skrivar inte funkar eller att lillebrorsan käka upp papprena.. Men när allt ska vara inne samtidigt är det väldigt lätt att skjuta upp saker o ta det i slutet av terminen.. Så gjorde jag i höstas o då satt jag veckan innan jul o hade typ 10 arbeten o skriva.. Inte såå kul. Så denna terminen har jag bestämt mig för att jag ska skärpa mig, men troligen så kommer jag ändå få sitta inne o råskriva dom sköna försommardagarna i Maj.. 
Sen jag var liten har jag tänkt att jag kommer nog mogna nån gång.... Men nu är jag inte så jäkla ung längre o jag har inte lärt mig.. När dessutom våra lärare berättar att dom är precis likadana så inser jag att det nog inte finns något hopp för mig.. Jag kommer alltid sitta o ha magkatarr o inte kunna gå utanför dörren innan viktiga grejor ska in..


 
jaja.. sova nu.. fast först kanske ett avsnitt scrubs ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback