Härlig dag i Göteborg

Hej!
Har vart i göteborg hela dagen. Åkte halv 9 och hade som första mål ikea i kållered.. (bäckebol i all ära, men kållered är "the place to be").. Jag shoppade inte så mycket där. Bara lite småsaker..

Sedan tog vi en tur in till city...Jag har aldrig kört i de centrala delarna av göteborg.. Men som vanligt är jag optimistisk och tänker lite som Bengtzing "hur svårt kan det va"... Hmm tyvärr så var klockan ca 16, dvs rusningstrafik. Vi hade iaf gps så det var bara en felkörning (ja, man kan köra fel med gps).. :) 



Sen hade vi faktiskt en nära- döden- upplevelse..  Det kom ett trafikljus som visade rött för mig.... Jag ställde mig bakom bilen framför och konstaterar att Hmm, det är nog inte så bra att jag står rätt över spårvagnsrälsen.. Paniken börjar komma så smått, men jag är medveten om att backen kanske borde läggas i.... Tyvärr så är det första gången jag kör jessicas bil, så jag har inte en blekaste aning om hur man får i backen på den... Jessica får slänga sig över växelspaken o lägga i backen, också kommer vi bort från språren.. Ca 5 sek efter detta så ryker en spårvagn förbi...VI LEVER iaf...
Tacka vet jag Stockholm. Sååå mycket lättare trafikstad.. Och älskar tunnelbanor framför spårvagnar.

Blev lite shopping i centrum..Ska försöka lägga upp lite bilder på det jag köpte i morgon.. Men vi får se... Kan som vanligt inte lova nåt eftersom jag är fruktansvärt lat.

I morgon blir det till att börja med bad med Hanna. Sen ska jag till mormor o fika vid 15 tiden och på kvällen blir det lite festande med några i klassen.. Fira sommarlovet förstås ;)

Hörs sen XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback