Livets stora frågor

Nu har jag kommit hem från skolan, men ska strax iväg igen. Etik föreläsningen var väldigt rolig och vi diskuterade om tranplantation. Nu har jag faktiskt precis varit inne o anmält mig som donator. Har tänkt på det flera gånger tidigare, men det har inte blivit av, men nu när jag har fått lite mer inblick i det så ser jag ingen anledning till att inte göra det. Man kan faktiskt rädda liv genom att donera, när man ändå inte vet något själv.
Det är lätt att diskutera livets frågor efter en etik eftermiddag, vilket jag o hanna gjorde i bilen hem från skolan. Jag konstaterade att jag har ett synsätt som är som ett kikarseende. Jag tror bara på det jag vet finns. Inget utanför. inte någon gud, inte liv på någon annan planet. Många kanske ser det som att leva i sin egen bubbla, men jag har inte behov av något annat heller.. Jag sa till hanna att " jag tror på mig själv och jag vet att du finns. Det räcker för mig" :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback