Tisdag

Kom precis hem från skolan... Haft en redovisning i social omsorg.. Hade inte läst särskilt mycket... Men det handlade mycket om bistånd o sånt så det var bara att utgå från sina politiska åsikter ;) Märkte att jag nästan lät lite arg ibland hehe..   Jag tycker givitvis inte att det är fel av alla att leva på bidrag/bistånd, men jag vet många människor som inte gör mycket för att förändra sin situation när dom gör det... Som tycker att livet är ganska skönt när man slipper jobba/plugga och sånt har jag svårt att förstå och acceptera. Dessutom pratade vår lärare mycket om hur synd de var om de stackarna som fick leva på en sån minimigräns, men då konfronterade jag henne med att vi som pluggar får inte mer än vad dem får o vi försöker göra något av våra liv och vi klarar oss minsann.. oss är det ingen som tycker synd om... Sen vet jag att det finns många som kan ha andra problem som gjort att dom hamnat fel o självklart ska inte dom få svälta ihjäl o bo på gatan. (riktigt så känslokall e jag inte ) ;). Jag tycker bara att VISSA kanske borde försöka ta tag i sin situation och inte snylta på samhället...  

 

Tur att jag inte har en stor blogg för då hade många hatat mig nu ;)

Idag har jag fullt upp.. Ska göra nåt skolarbete nu har jag tänkt.. Sen ska jag till polisen på en typ rekryteringsträff kl 18... Där får man lite hjälp hur man ska lägga upp sin ansökan o så tror jag.. Direkt efter den är det innebandyträning.. Ska bli riktgit kul o träna idag med tränarna som var med i lördags,. Dom verkar bra...


Kommentarer
Postat av: bongo

You go girl! :=)

2008-02-27 @ 10:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback