älskar mitt jobb

Nu har jag varit o jobbat på mitt härliga jobb. "gamlingarna" är såå mysiga.. Den avdelningen jag är på är såpass pigg för tillfället så man kan ju verkligen skoja o prata med dem... Man känner sig så uppskattad bara man tar sig tid o gör något för dem i 5 min..  Gillar den andra avdelningen jag är på jättebra också men är en viss skillnad på hur pigga de är och där blir det mest fysiskt jobb medan det blir lika mycket socialt och psykiskt där jag var idag.

Nu har jag vart hemma en timma ungefär. Käkat lite o läst igenom det jag ska ha redovisning på i morgon. Omvårdnad vid cancer/kol. Eftersom min mamma gick bort i cancer för ett par år sedan och jag o hon bodde ensamma under hela hennes sjukdomstid så känner jag att jag har koll på vad man har för fysiska, psykiska, sociala o kulturella behov utan att behöva läsa om det alltför mycket.. Det var ju liksom jag som tog hand om henne under hela tiden... Detta vet lärarna om så jag borde bli godkänd även om jag inte håller med boken i alla lägen ;)

Nu ska jag iväg o kolla när fredrik spelar innebandy. Hoppas dom vinner..

Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback