massa frågor (och svar)

Är det okej att döda djur för att få mat eller kläder, fast vi kan ana att djuren lider?
Ja. Främst mat. Vi lever i ett kretslopp.

Är det moraliskt acceptabelt att döda i krig för att försvara sitt land?
Går ej att svara på men jag tror man räddar sig själv i slutändan

Är det okej att en rik person köper en fattig persons njure för 1 miljon kronor?
Ja

Är det okej att köpa sexuella tjänster om den som säljer får 1 miljon kronor och ingen hallick får några pengar?
Ja, det tycker jag.

Är det moraliskt acceptabelt att höja priset på en snöskyffel från 150 kr till 800 kr när det snöar?
Hehe ja varför inte. Försäljaren vill väl tjäna pengar

Är det acceptabelt rätt att begå självmord?
Jag anser att det är egoistiskt att begå självmord men ingen som inte varit där har en aning om vad som pågår i deras huvuden.

Är det acceptabelt att ge dödshjälp?
Har faktiskt funderat endel på det. Väääldigt svår fråga. Tycker nog att det är acceptabelt ibland, men det kan bli så fel också.

Är det okej att döda en för att rädda fem personer?
Skrev nyss att det aldrig är rätt att döda... Men vem vet vad man själv skulle göra när man hamnar i situationen.

Är det viktigt att den som mördare får sitt straff även om vi vet att han aldrig kommer att göra om det?
JA!!!Hårdare straff i Sverige.


Märkeskläder eller secondhand?
Märkeskläder.. Usch för saker som nån annan haft

Mac eller PC?
PC, fattar mig inte på mac

Liknar du en kändis?
Hmmm näe...Det tror jag inte. Fast jag själv är ju lite kändis

Bästa låten i världen?
Losing my religion med REM.

Är det ok med vita lögner?
Ja det är okej.

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Big Brother haha..

Hur många timmar sover du per natt?
ca 6 timmar

Favoritsåpa alt. dokusåpa?
För tillfället Gossip Girl

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Oj! USAs haha.

Vilket intryck gör du på andra?
Snäll och lite flummig tror jag.

Det här vill jag bli när jag blir stor
Jag vill bli polis

Detta skulle jag vilja prova på
Att surfa i Australien

Den här människan skulle jag vilja kasta en tårta i ansiktet på.

P, A, M m,fl

Det här får mig att bli alldeles vansinnig...
Falska människor

Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
Höll på med boxning när jag var yngre, har bott i Östersund ett kort tag, är släkt med Andreas Isaksson ;)

Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
ärlighet och humor

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
Inte i skolan men brorsan kallar mig för Assur.

Hur var du som barn?
Jag var lugn o snäll...tror jag haha.

Vad tycker du om fildelning?
Bra! För mig iaf. Men winnerbäck och backyard babies får man inte ladda ner. Dom är värda pengarna.

Varför bloggar du?
För att jag tror att andra är intresserade av mitt liv haha. näe för att jag tvcker det är kul o skriva

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Det betyder lika mycket.

Vad kan man leva utan?
Spindlar och Ärtsoppa

Vilket är viktigast hos din partner?
Humor, attration m.m.

Har du funnit Harmoni i ditt liv?
JA!

Hur ofta lagar du mat hemma?
Nästan varje dag.

Vad skulle du göra med ett friår?
Jag skulle dra till australien, surfers paradise och surfa och jobba.

Hur svarar du i telefonen?
I mobilen " heeeej" I hemtelefonen " hej det är Hanna"

Är du pinsam på fyllan?
Haha who´s not. Fast jag brukar sköta mig rätt bra.

Vilken var din första konsert?
Jumper i Skara en gång tror jag :)

Hur ser folk dig?
trevlig, lättsam, glad... Det är vad jag hoppas o tror iaf. Och flummig förstås

Människa som gör dig enbart glad?
Calle, Hanna, Christine, Pia, Carl m,fl....

Värsta känslan?
Att förlora någon man tycker om.

Favorit tv-program?
Gossip girl

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Ledig fredag... J

När grät du senast?
Hmm nån vecka sen när jag tyckte att en person var dum i huvudet.

Är du vidskeplig?
näe det tror jag inte.

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Jag skulle byta min utbildning mot polisutbildningen.

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
Japp.. jag kan tänka mig att gifta mig med carl-philip. Han är heeet.

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
Kan inte komma på nåt. Vill surfa, men det vågar jag.

Vart går din drömresa?
Australien eller Kuba

Vem är ditt drömragg?
Calle är mitt drömragg!! Finns ingen annan jag vill ragga på... Fast jag ska ju spana litegrann på persbrandt förstås..


När blir man vuxen?
När man skaffar ICA bankkort...o det har jag ju så.

Vill du säga förlåt till någon?
Näe det gjorde jag för ett tag sen så nu har jag nog ingen o säga förlåt till hoppas jag


Vem är din hjälte?
Fredrik Reinfeldt ;). Och Torres

Vad tror du på?
Mig själv. Det är viktigt

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Snygg= Lycklig ;)

Vad är lycka?
Att vara kär J haha oj vad sweet jag har blivit.

Vilka personer beundrar du?
Mig själv för att jag alltid går mina egna vägar. Och människor som kämpar för det de vill/tycker.

Vem var din första kärlek?
Hmmm.. Kim som jag var ihop med på högstadiet var den första jag grät över iaf hehe..

Vem har makten i ditt liv?
Den har min rektor :)

Har du mobbat någon?
Alla har nog retats lite som barn, men mobbat någon har jag inte gjort

Vilket djur skulle du vilja vara?
Öhh APA

Har du någon fobi?
Tjocka ostskivor..Det är äckligt som skam.

Har du snattat någon gång?
Nej! Jag är en snäll flicka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback