home for lunch

Polisen i skolan var verkligen intressant. Han var en av 5 i detta polisområde som arbetade i huvudsak med droger.  Jag har själv aldrig provat nån drog (alkohol o tobak räknar jag inte i detta just nu), o jag kommer troligen aldrig att göra det.. Jag vet folk som har hållt på, men jag har själv aldrig fått nåt erbjudande av dem. Jag är stark nog att tacka nej om jag skulle få det, men tänk på stackars 16åringar t.ex. som får ett erbjudande. Man hör bara alla fördelar och man tycker att det känns jobbigt att säga nej. Första gången du provar finns risken för överdos, som kan leda till döden. Du har ingen aning om vad det är för något du provar om du inte framställt det själv. Näe hårdare straff till alla som langar tycker jag.. Och givetvis även till de som brukar droger...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback