Redogörelse

Nu kommer en sammanfattning av min senaste vecka, eftersom jag inte har vart hemma typ nåt ...

Julafton började med frukost hos pappa o anita. Där fick vi lite paket. En klänning, skinnhandskar, presentkort på våtdräkt, bok, tröja m.m. Åkte sedan vidare till fredriks föräldrar för julmat och paket. Där fick fredrik 2 gpser eller gpsar eller vad det nu hetet i plural. En av mig o en av sina föräldrar.. Hmm jag som tyckte att jag hade en såå bra julklapp. men men.. Sen fick vi vännerboxar, nyckelskåp osså fick jag en veckorevynprenumeration :). De e bra...

Drog vidare till min bror vid 16 tiden.. Där hann vi precis i tid till tomten. Brorsan har ju 2 barn så tomte är obligatoriskt där :). Christian skötte det fint, men han har väldigt grov dialekt så jag trodde att den äldsta skulle kunna märka det, men det gick fint. Där var det presenter från fredrik, brorsan och mormor. Pengar, parfym, lakan, osså hade brorsan o dom hyrt bowlinghallen i februari så alla fick en inbjudan att vara med o tävla. Det ska bli riktigt kul.. Mat där oxå... Man behöver ju inte gå hungrig på julafton iaf... Spelade spel på kvällen o cyklade hem vid 00.30 tiden,.. En väldigt lyckad dag.

Juldagen var jag traditionsenligt o firade med pias släkt i mellby :) Det hänger i sen innan hon var ihop med niklas o inte ville vara själv. Nu är niklas oxå med, men vafan vi kommer tre. Tom fredrik var bjuden i år, men han tackade nej.. Men jag har hängt så mycket hos pia i alla år, så det blir som en extrafamilj ;)

Juldagskvällen började med förfest hos peter kl 17.. Ett par cider innan vi gick till stadt. Skulle va där halv 7 o käka. Min bror hade hyrt hela sallys, osså fick hans kompisar betala o va med. Detta görs varje år o är lika lyckat varje gång. Dansa till kl halv 2 typ sen var det dags att traska hem.

Annandagen var en lugn dag, men det blev lite mellandagsrea. Köpte 2 silvriga klänningar, o en guldig väska på Gina tricot. På kvällen var vi på Arn med pappa, anita, jesper o hanna.  (anitas barn). Den var väldigt bra får jag säga.

I torsdags åkte vi tåg till sthlm vid 13 tiden.. Hann gå på stan nån timma i sthlm o shoppa t-shirt o mössa innan vi gick på båten till Åbo. Det var jag. fredrik., pia o niklas.. Det var direkt på buffén, som inte bara består av all mat du kan tänka dig, utan även av hur mycket öl o vin du vill. Detta utnyttjade vi tills dom körde ut oss för att nästa gäng skulle komma vid ca 22. Då handlade vi lite breezer i taxfreen o satte oss o tjöta i hytten. Sen blev det lite dans i discot o ett par drinkar i baren, innan vi somnade gott vid 3 tiden. Vågorna sövde bra o vi vaknade sent igår. Men det blev lite mat o shopping på båten. Spriten var inte så jäkla billig så vi köpte bara en flaska vodka skogsbär. Jobbigt o släpa på flaskor på tåg o så oxå.. Köpte även en lyle´n scott tröja på båten.  Åkte direkt hem med tåget igår o var hemma vid 23 tiden...

Idag och i morgon är det INGET planerat o det är såå skönt. För vi har inte varit hemma en enda kväll sen förra fredagen... Så det blir bara slappa, kolla tv o leka med datorn idag..

Det var nog min redogörelse.. Ska bli bättre på uppdatering nu igen..

Hörs sen
Still me still now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback